Metsä er et ungt firma med tverrfaglig kompetanse som bistår med arkitektur og interiørarkitektur. De designer omgivelser som skaper følelse av identitet og tilhørighet, omgivelser som er gode for nåtiden og for fremtiden, og som har det lille ekstra som skal til for å sitte igjen med en god opplevelse. Vår oppgave var å arbeide målrettet for å skape ny visuell profil, nettside og SoMe-strategi.
Vi ønsket å skape en profil som representerte den unike tverrfaglige kompetansen de har, samt fremme Metsä som en spennende og bærekraftig bedrift. Vi løste dette ved å lene oss mot selve betydningen av “Metsä”, altså skog på finsk. Logo-ikonet gir assosiasjoner til årringer i treverk, topografi i et kart, og kan minne om et fingeravtrykk. Dette ble et viktig element i deres nye profil, og går i tråd med deres motto Design som representer ditt konsept og identitet.
I webdesignet brukte vi topografiske elementer og tok inspirasjon fra skandinavisk design. Dette førte til et rent og naturlig uttrykk som leder deg inn i Metsäs egen verden. I tillegg har vi gjennomført en større fotoshoot for å kunne fylle nettsiden med aktuelle bilder og ha relevant innhold til sosiale medier.
Vi er glade for det gode samarbeidet med Metsä så langt, og vi gleder oss til fortsettelsen.